Friday, 08 July 2011 - Press

South Sudan is facing great challenges (in German/English)

Press release / Presseerklärung

• Independence but no peace:
    The new state South Sudan is facing great challenges
    (pdf)

On Saturday, 9 July 2011, the six-year transitionary period of the Comprehensive Peace Agreement will come to an end: with the birth of the 54th state on the African continent. BICC (Bonn International Center for Conversion) points out the difficult situation in the transitional areas Abyei, Southern Kordofan and Blue Nile and calls for a comprehensive reform of the security sector, an effective DD&R (Demobilization, Demilitarization and Reintegration) program and efforts to contain the small arms problem in Southern Sudan by the international community.

(Presseerklärung in Englisch)
  • Unabhängigkeit, aber kein Frieden:
    Der neue Staat Südsudan steht vor enormen Herausforderungen

(pdf)

Am Samstag, den 9. Juli 2011 endet die sechsjährige Übergangsfrist des „umfassenden Friedensabkommens" mit der Geburt des 54. Staates auf dem afrikanischen Kontinent. Das BICC verweist auf die schwierige Lage in den „Übergangsgebieten“ Abiyei, Südkordofan und Blue Nile und fordert von der internationalen Gemeinschaft eine umfassenden Reform des Sicherheitssektors, ein effektives Programm zur Entwaffnung, Demobilisierung und Reintegration sowie Bemühungen zur Eindämmung des Kleinwaffenproblems im Südsudan.

(Press release in German)